30 September 2013

Selesai atau bermula

Assalamualaikum

Apa khabar semua? setelah sekian lama hari ini baru I mampu untuk menukilkan sesuatu disini.

Alhamdulillah....segalanya telah selesai. Syukur ke hadrat Allah kerana telah memudahkan segalanya.

Selesaike? Apa yang selesai?...tugasan kerja semusim nie la yang dah selesai.sebenarnya bukanla boleh dibanggakan sangat. sepenuhnya tak selesai lagi.cuma peringkat ini yang telah siap menunggu untuk di uruskan di peringkat yang seterusnya....hehe itu yang munculnya entry hari nie " selesai atau bermula".

banyak lagi proses yang akan dilalui sebelum ianya selesai sepenuhnya..Tolong doakan ye.fening nie?

okay berbalik pada tajuk entry nie " selesai atau bermula"...gimanatu ye? cuba korang imbau semula setiap yang kita anggap telah selesai tu? betul ke iyanya telah selesai atau belum.

sebagai contoh seorang cikgu.setiap hari ada rancangan pengajaran nya( Learning objective)...beliau akan memastikan apa yang telah di rancang untuk pengajaran pada hari tersebut dilaksanakan dan para pelajar memahami setiap butir pengajaran itu (Learning outcome)...so adakah rancangan pengajaran & pembelajaran itu selesai? atau ada part 1, part 2, part 3....year 1, year 2 year 3....tahap rendah,tahap atas....sekolah rendah,menengah....sijil dan seangkatan, diploma dan berkaitan, ijazah dan lanjutan...master , Phd selesaikah? atau baru bermula?

banyak lagi contoh yang lain cuba korang senaraikan. dan fikir-fikirkan lah ye

"selesai atau bermula"

sampai ketemu lagi


Assalamualaikum

Selamat berfikir




No comments :

Post a Comment

Followers

Designed By Blogger Templates